سوالات متداول-درگاه اینترنتی شارژایران

۱- شارژايران چيست ؟
سايت شارژايران ( ايپول ) ارائه کننده درگاه پرداخت واسط بانکی آنلاين به کلیه سایت ها, وبلاگ ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون داشتن علم برنامه نویسی می باشد.
۲- آيا عضويت در شارژايران داراي هزينه است ؟
خير. هزينه عضويت در شارژايران ( ايپول ) کاملا رايگان مي باشد.
۳- آيا يك كاربر مي تواند چندين بار در شارژايران ( ايپول ) عضو شود؟
بله. درصورتی که داراي چند فروشگاه اينترنتي با چند شاخه كاري ثبت شده و مطمئن باشد.
۴- آيا تراكنشي هاي ورودی شامل كسر كارمزد مي شود ؟
بله. به جدول کارمزد ها در سايت مراجعه کنید ( www.sharjiran.net )
۵- چه تراكنش هايي شامل كارمزد نمي باشد؟
تراكنش های ورودی در صورت خواب پول به مدت ۸ روز – حواله هاي پايا – انتقال وجه داخلي بين كاربران و خرید شارژ
۶- طريقه تسويه حساب در شارژ ايران ( ايپول ) چگونه است ؟
الف – تسويه حساب شتابی بصورت آنلاين و آني مي باشد و پس از درخواست توسط شما حداكثر تا ۵ دقيقه انجام مي شود و نيز در روز های تعطیل ساعت ۹ و ۱۴ و ۱۸ انجام خواهد شد.
ب – تسويه حساب پايا نيز پس از درخواست به مدت ۵ الي ۶ ساعت در زمان چرخه پایا توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد.(در روزهای تعطیل تسویه پایا انجام نمیشود)
ج – در صورت انتخاب تسويه حساب اتوماتيك، سيستم بصورت خودكار در پایان هرروز (ساعت ۲۴) مبالغ کارکرد همان روز را از طرف شما تسويه مي نمايد.
۷- علت مسدود شدن حساب كاربري چيست ؟
انسداد در دوصورت انجام مي شود

الف – اقدام به فروش غيرقانوني و سوء استفاده از امكانات سايت                                          ب – دستور مراجع قضايي

۸- آيا امكان تغيير در مشخصات كلي كاربري وجود دارد؟
بله . در صورت تائید صحت اطلاعات ،كاربر مي تواند از قسمت پروفايل اطلاعات خود را ويرايش نمايد.
۹- در صورت فراموش كردن مشخصات كاربري چگونه مي توان وارد حساب شد؟
از طريق ورود به قسمت فراموشي رمز عبور در سايت و يا نصب نرم افزار ايپول روي گوشي هوشمند خود و درخواست رمز مجدد
۱۰- آيا افراد زير ۱۸ سال امكان استفاده از خدمات شارژایران ( ايپول ) را دارند ؟
بله . محدوديت سني وجود ندارد. در صورتيكه داراي كارت بانكي معتبر به نام خود باشد مي تواند عضو شارژايران شود اما براي استفاده از ايپول اين قانون وجود ندارد.
۱۱- اگر بانك صادر كننده حساب كاربر جز ليست بانك هاي موجود در سايت نباشد،كاربر مي تواند پرداخت انجام دهد ؟
بله . تمامی بانكهاي موجود در سايت عضو شبكه شتاب هستند.
۱۲ – اگر كاربر به مدت طولاني از حساب خود استفاده نكند ، حساب كاربري اش مسدود مي شود ؟
خير . حساب كاربر هميشگي است و مسدود نمي شود.
۱۳ – آيا امكان اتصال مستقيم به درگاه بانك در شارژايران ( ايپول ) وجود دارد؟
بله .از سايت كاربر به بانك و پس از پرداخت از بانك به سايت كاربر ارجاع داده خواهد شد.

۱۴ – وجوه پرداختي توسط مشتري چگونه به حساب فروشنده انتقال مي يابد؟
وجه پرداختي بصورت آني و آنلاين به حساب شارژايران ( ايپول ) فروشنده منتقل شده و فروشنده مي تواند وجه خود را به حساب بانكي خود يا شخص ديگر واريز نمايد.
۱۵ – به منظور حذف حساب كاربري چه اقدامي بايد انجام داد؟
امكان حذف وجود ندارد مگر اينكه هيچ تراكنشي در آن حساب ثبت نشده باشد, كه در این صورت کاربر می تواند با درخواست کتبی اقدام به حذف حساب کاربری خود نمايد.
۱۶ – در شارژ ايران ( ايپول ) امكان پيگيري تراكنش هاي خروجي وجود دارد ؟
بله . بعد از واريز وجه به حساب كاربر اطلاعات فيش واريزي به ايميل كاربر ارسال مي گردد. و نيز مي توان از قسمت گردش حساب ، سی گردش آخر یا آمار وجوه برداشتي حساب خود را روئيت نمايد .
۱۷ – آيا مي توان در هر ۲۴ ساعت بيش از ۱ بار درخواست تسويه حساب كرد؟
بله . محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.
۱۸ – رمز حساب چيست ؟
همان رمز دوم حساب شارژايراني است كه توسط پيامك و يا ايميل به كاربر اعلام مي گردد و با آن مي توان خريد،تسويه حساب ها و… را انجام داد. همچنين اين رمز قابل تغيير توسط كاربر مي باشد.
۱۹ – آيا امكان تسويه حساب به چند حساب بانكي مختلف كاربر وجود دارد؟
خير .فقط يك شماره حساب براي كاربر فعال است ولي او مي تواند از قسمت انتقال وجه به حساب ديگران، مبالغ را به هر حسابي كه مي خواهد انتقال دهد. و نيز در صورت درخواست كاربر، حساب مورد نظر قابل تغيير مي باشد.
۲۰ – اگر در صورت درخواست تسويه حساب، وجه به حساب كاربر واريز نشد چه بايد كرد؟
اگر تسويه حساب پايا را انتخاب كرده باشد تا پايان ساعت ۱۹ همان روز امكان واريز وجه وجود دارد در غيراينصورت بايد شماره پيگيري را به پشتيبان اعلام نمايد تا در اسرع وقت پيگيري لازم توسط پشتيبان صورت پذيرد.
۲۱ – در صورتی که مشتری از سايتهاي طرف قرارداد شارژایران ( ايپول ) خرید کرده باشد( مشتری عضو شارژیران ( ايپول ) نباشد) و محصول به دستش نرسیده باشد،چه بايد كرد؟
در ابتدا بايد آدرس سايتي كه از آن خريد انجام داده را به پشيبان اعلام كند يا شماره پيگيري ، شماره كارت ، تاريخ وساعت خريد و نام درگاه بانكي را به سايت شارژايران ارسال نماید.
۲۲ – آيا بعد از درخواست تسويه حساب مي توان آن را كنسل كرد؟
خير. تنها در صورتيكه كه درخواست در قسمت صف انتظار سايت باشد مي توان با ارسال تيكت يا تماس با پشتيبان آن را كنسل كرد. همچنين اگر انتقال وجه به حساب ديگران باشد كاربر خود ميتواند آن را كنسل كند.
۲۳ – آيا مي توان كارمزد را از مشتري دريافت كرد؟
بله . در صورتيكه كاربر قسمت كارمزد را در پروفايل خود تنظيم نمايد ، كارمزد بطور خودكار از مشتري دريافت مي شود و مبلغ آن به حساب شما واريز خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *